پنج اشتباه رایج در بهینه سازی سایت




 با بوجود آمدن تغییر در شیوه الگوریتم موتورهای جستجو مانند گوگل، بدست آوردن شرایط بهینه در سئو(SEO) سخت به نظر می رسد.اینکه بدانیم با تمام این تغییرات هتوز بک لینک ها اهمیت دارد یا الگوریتم پنگوین یا پاندا چیست و مواردی ازاین قبیل ذهن شما را مشغول خود کرده است.در روشهای بهینه سازی سایت چند اشتباه مرسوم وجود دارد که باید از آنها دوری کرد. در اینجا برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

 

1- مداومت در بروزرسانی مطالب سایت

موتور های جستجو به مانند گوگل امتیاز بالایی برای بروز رسانی سایت شما قرار داده اند. وجود مطالب قدیمی از یک طرف باعث می شود کاربران به سایت شما برنگردنند و نیز موتورهای جستجو شما را در نتایج قرار ندهند پس به بروزرسانی مداوم سایت خود توجه داشته باشید و از آن چشم پوشی نکنید.

2- بازدید کنندگان سایت شما مهمترند یا موتورهای جستجو

کارهایی که برای بهینه سازی سایت انجام می دهید نباید زیبایی و کیفیت مطالب و المانهای سایت را پایین بیاورد.توجه نکردن به کاربران باعث خروج آنها از وبسایت شما می شود و دیگر بازگشتی وجود ندارد. قوائد بهینه سازی سایت را تا جایی که امکان دارد انجام دهید وبه کاربران سایت خود احترام بگزاید

3- کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود انتخاب کنید

اینترنت بر اساس کلمات کلیدی عمل می کند. وب سایت ها تنها زمانی در نتایج جستجو ظاهر می شوند که عبارت جستجو شده با کلمات کلیدی شان مرتبط باشد.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی باید توسط ابزار رایگانی مانند Adwords keyword Research گوگل اقدام به بررسی کلمات مربوط به سایت خود کنید. در کنار آن باید سایتهای رقبا را از نظر کلماتی کلیدی بررسی کرده و در نهایت لیستی از کلمات کلیدی را انتخاب کرده و بر روی آن شروع به کار کنیم.این نکته را باید توجه کرد ابتدا از کلمات ساده و آسان بهینه سازی را شروع کرد به مرور به کلمات اصلی رسید.مثلا اگرشما دارای یک سایت دانلود مقاله هستید بعد از بررسی کلمات کلیدی شما به کلماتی مانند (دانلود مقاله – مقاله – پایان نامه) می رسید در ابتدا بهتر است از کلماتی مانند دانلود مقالهisi،دانلود مقالات و کلماتی با تعداد سیلابس های بیشتر شروع کرد اما هدف اصلی در تمام کلمات باید وجود داشته باشد.

4- آیا بک لینک های سایت شما ارزش کافی رو دارند

بک لینک نقش مهمی در بهینه سازی سایت شما دارد اما نباید کفیت را فدای کمیت کرد.بک لینک ها با سایت هایی با رنگ پایین و غیرمرتبط با مطالب سایت شما هیچ ارزشی ندارد و با توجه به تغییرات گوگل در بهینه سازی سایت یک اشتباه بزرگ می باشد

الگوریتم گوگل پنگوئن براین اساس طراحی شده تا سایت ها از این منظور بررسی و موارد اسپم را از لیست جستجو ها حذف نماید.

5- آیا سایت شما بخوبی ایندکس میشه

لیست های نتایجی که گوگل نشان میدهد براساس مقدار ایندکس صفحات شما می باشد.اگر سایت شما از طرف موتورهای جستجو ایندکس نشود شما قابلیت ورود کاربران از طریق جستجو در موتورهای جستجو رو از دست می دهید.

استفاده از عکس ها در سایت همراه باید با تگ های مربوط به آن می باشد. استفاده بیش از حد از تصاویرباعث می شود ایندکس شدن سایت با مشکل مواجه شود

متن ها و عکسهایی که در فایلهای فلش بگار می روند برای موتورهای جستجو مانند گوگل قابل درک و استفاده نیست.استفاده مداوم و بیش از حد کاری غیر اصولی در بهینه سازی سایت می باشد.

جاوا اسکریپت و کدهای مختلف مثل این قابلیت های بسیاری را به کاربران شما ارائه می دهند ولی توسط موتورهای جستجو مانند گوگل ایندکس نمی شوند. برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید باید فایل robots.txt ویرایش نمایید تا این داده ها را به صورت متنی به موتورهای جستجو ارايه نماید.

SEO
- 1396/05/22