بازاریابی دیجیتال




اگر شما این متن را میخوانید، حتما یا یک یازاریاب حرفه ای و یا صاحب یک کسب و کار هستید که میخواهید اهمیت کسب و کارآنلاین را بدانید. امروزه رقابت و پیشرفت در کسب و کار بدون حضور آنلاین در این عرصه کاری سخت است. بنابراین، بازاریابی دیجیتال برای پیشرفت و توسعه کسب و کار امری بسیار مهم است.

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟ در بازاریابی دیجیتال در واقع از روشهای بازاریابی آنلاین استفاده میشود تا یک شرکت به افراد مربوطه به صورت دیجیتال معرفی شود. از وبسایت شرکت گرفته تا دارایی های تجاری آنلاین شما، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، روزنامه ها و مجلاتآنلاین و ... همه و همه از جمله روشهای بازاریابی دیجیتال بهحساب میآیند.

 

باید توجه داشت که بازاریابی دیجیتال تمایزی بین روشهایی که برای جذب مشتری طراحی شده اند و روشهایی که توجه آنها را کم میکنند، قائل نمیشود. به عنون مثال تبلیغات بنر ی و پاپآپها مثل محتوای وبسایتها از روشهای بازاریابی دیجیتال هستند. اما این بدان معنی نیست که تبلیغات بنر و پاپ آپ، روش خوبی برای جذب مشتری محسوب میشوند، برعکس این مدلهای تبلیغاتی معمولا باعث بی توجهی مشتری به برند شما میشوند؛ حال آنکه با تولید یک محتوای خوب بلاگ برای برند خود، میتوانید مشتری را به برندتان جذب کنید. 

شما می توانید با استفاده از روشهای بازاریابی مناسب بدون آزار مخاطبان با تبلیغات آزاردهنده، آنها را به مشتریان خود تبدیل و به استفاده از محصوالتتان تشویق کنید.

 

ارکان بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:

 

• راه‌اندازی وبسایت و بهینه کردن آن

 

• تدوین یک استراتژی برای تولید محتوای دیجیتال

 

• تبدیل بازدیدکننده وبسایت به Lead

 

• استفاده از تبلیغات موثر

 

• تبدیل lead به مشتری

 

• سنجش عملیات بازاریابی و بهبود دادن آن

تجارت اکلتونیک
- 1396/06/25